Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGardner, Susan K.
TitelIn the Seventh Year You Will Not Rest: Faculty Members' Sensemaking of Productivity during the Sabbatical
QuelleIn: Journal of Higher Education, 93 (2022) 6, S.847-872 (26 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Gardner, Susan K.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1546
DOI10.1080/00221546.2022.2036033
SchlagwörterCollege Faculty; Tenure; Sabbatical Leaves; Productivity; Research Universities; Data Interpretation; Psychological Patterns; Time; Commercialization; Neoliberalism; Social Cognition
AbstractUtilizing the concepts of time and academic capitalism in the neoliberal university, this qualitative study examined 12 tenured faculty members' sensemaking of productivity from their sabbatical leaves from one research university in the United States. The commodification of time and outputs from the sabbatical in remunerative terms as well as internalized feelings of guilt or shame were themes that emerged from this study. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: