Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMånsson, Anders
TitelPreservice Elementary Teachers' Mental Computation Strategy Use in Subtraction on Two-Digit Natural Numbers
QuelleIn: Acta Didactica Napocensia, 15 (2022) 2, S.111-122 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterPreservice Teachers; Elementary School Teachers; Mental Computation; Subtraction; Learning Strategies; Foreign Countries; Norway
AbstractIn this paper it is investigated if the mental computation strategies in the research literature are enough to satisfactorily categorize the mental computation strategy use by preservice elementary teachers (PETs) in subtraction on two-digit natural numbers. The PETs' use of mental computation strategies is measured operationally with a written questionnaire. The paper indicates that the strategies used by PETs are generally seen contained in the research literature on elementary school pupils' mental computation strategy use, but that there are additional strategies used by PETs, which are presented and discussed in the paper. (As Provided).
AnmerkungenBabes-Bolyai University. Kogainiceanu 1, Cluj-Napoca, 400084 Romania. e-mail: submit_adn@yahoo.com; Web site: http://adn.teaching.ro
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: