Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBowers, Georgia Grace
TitelHow COVID-19 & UK Government Policy Shaped the New World of Applied Theatre in British Care Homes
QuelleIn: Research in Drama Education, 27 (2022) 3, S.322-325 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-9783
DOI10.1080/13569783.2022.2052831
SchlagwörterCOVID-19; Pandemics; Foreign Countries; Public Policy; Drama; Residential Care; Older Adults; United Kingdom (Great Britain)
AbstractThis article provides an insight into the relationship between applied theatre, COVID-19, and UK Government policy in British care homes. This reflection draws upon the experiences of an applied theatre practitioner, who worked in a care home during the height of COVID-19 in 2020. The author shares the impact of COVID-19 government policy, her applied theatre practice, and the implications of this for the practitioner, residents, and staff. The text offers a grounded perspective on the relationship between policy and practice, indicating how uncharted policy terrain can shape a new world of applied theatre in care home contexts. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Drama Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: