Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKauli, Jackie; Thomas, Verena
TitelContextualising Gender Policies: Encouraging Parity of Participation through Applied Theatre
QuelleIn: Research in Drama Education, 27 (2022) 3, S.386-402 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kauli, Jackie)
ORCID (Thomas, Verena)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-9783
DOI10.1080/13569783.2022.2083491
SchlagwörterTheater Arts; International Cooperation; Partnerships in Education; Power Structure; Sex Fairness; Gender Issues; Public Policy; World Views; Community Organizations; Advocacy; Change; Foreign Countries; Economic Development; Papua New Guinea
AbstractInternational development partnerships are characterised by inherent power relations with community partners often seen as needing assistance in fixing their problems. In this paper, we discuss the limitations of this perspective on the example of gender equality in the Pacific. We explore applied theatre tools to work with a variety of stakeholders to problematise policy issues while exploring different worldviews and knowledges. Our work demonstrates how the voices of community-based organisations can be recognised by governments and donor agencies and how practices of applied theatre can provide tools for designing, reflecting, and advocating for change in joint partnerships. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Drama Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: