Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enA., M.; Byler, Darren
TitelAlienation and Educational "Third Space": English Learning and Uyghur Subject Formation in Xinjiang, China
QuelleIn: Anthropology & Education Quarterly, 53 (2022) 4, S.396-415 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Byler, Darren)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-7761
DOI10.1111/aeq.12434
SchlagwörterEnglish (Second Language); Foreign Countries; Second Language Learning; Second Language Instruction; Minority Groups; Turkic Languages; Native Language; Ethnic Groups; Nonstandard Dialects; Chinese; Alienation; Language Attitudes; Personal Autonomy; Institutionalized Persons; Conflict; Colonialism; China
AbstractDrawing on ethnographic fieldwork conducted between 2011 and 2018, this article examines how Uyghurs, a Turkic-speaking ethnic minority in China, found ways to excel in English language learning despite efforts by the national education system to focus their training in Chinese, the language of the colonizer. It argues that the alienation that resulted from the devaluation of Uyghur knowledge and nonstandard Chinese usage pushed Uyghur students to embody expanded subjectivities in a "third space" of English learning. It concludes with a discussion of how an internment camp system has foreclosed this space of limited autonomy for Uyghur students since 2017. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anthropology & Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: