Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKazemi, Elham; Resnick, Alison Fox; Gibbons, Lynsey
TitelPrincipal Leadership for School-Wide Transformation of Elementary Mathematics Teaching: Why the Principal's Conception of Teacher Learning Matters
QuelleIn: American Educational Research Journal, 59 (2022) 6, S.1051-1089 (39 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kazemi, Elham)
ORCID (Resnick, Alison Fox)
ORCID (Gibbons, Lynsey)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312
DOI10.3102/00028312221130706
SchlagwörterPrincipals; Leadership Responsibility; Elementary School Teachers; Faculty Development; Mathematics Education; Elementary School Mathematics; Teacher Competencies; Transformative Learning; Low Achievement; Administrator Role
AbstractSupporting teacher learning for normative change in classroom learning environments creates significant demands on principal leadership. We offer an analytic framework that aims to understand principal practice for instructional transformation. The framework examines how the principal's conception of teacher learning shapes practice in relation to particular contexts and support systems. We illustrate the explanatory power of this framework by using it to make sense of one elementary principal's practice in leading her school for instructional transformation in mathematics. Our analysis contributes to how leadership efforts to transform instruction might be studied and ultimately supported. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Educational Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: