Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKuhfeld, Megan; Soland, James; Lewis, Karyn
TitelTest Score Patterns across Three COVID-19-Impacted School Years
QuelleIn: Educational Researcher, 51 (2022) 7, S.500-506 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kuhfeld, Megan)
ORCID (Soland, James)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-189X
DOI10.3102/0013189X221109178
SchlagwörterCOVID-19; Pandemics; Elementary School Students; Mathematics Achievement; Reading Achievement; Achievement Gains; Poverty; Scores; Minority Group Students
AbstractThe COVID-19 pandemic has been a seismic and ongoing disruption to K-12 schooling. Using test scores from 5.4 million U.S. students in Grades 3-8, we tracked changes in math and reading achievement across the first 2 years of the pandemic. Average math test scores in the fall of 2021 in Grades 3-8 were 0.20-0.27 standard deviation (SD) lower relative to same-grade peers in the fall of 2019, while reading test scores decreased by 0.09-0.18 SD. Achievement gaps between students in low-poverty and high-poverty elementary schools grew by 0.10-0.20 SD, primarily during the 2020-2021 school year. Achievement disparities by student race/ethnicity also widened substantively. Observed declines are more substantial than during other recent school disruptions, such as those due to natural disasters. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: