Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParker, Tara L.; Shakespeare, Christine G.; Quiroz-Livanis, Elena
TitelThe CUNY Remediation Debate and Coalitions: Information Matters
QuelleIn: Educational Policy, 36 (2022) 6, S.1549-1577 (29 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Parker, Tara L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-9048
DOI10.1177/0895904820981932
SchlagwörterUrban Universities; Higher Education; Educational Policy; College Admission; Admission Criteria; Remedial Instruction; Policy Formation; Access to Education; Bachelors Degrees; New York (New York)
AbstractThis single case study uses the Advocacy Coalition Framework and Multiple Streams Framework to understand the ways higher education policy actors at the city-, state-, and system-level used information to build coalitions and change admission standards during the remediation debate at the City University of New York. By examining what information was used, when it was presented, by whom, and for what purposes, this study helps improve our understanding of the policymaking process and the role information can play in high-stakes debates with major consequences, including limiting student access to baccalaureate degrees. Implications for policy and future research are discussed. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: