Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Eleanor R.; Dobie, Tracy E.
TitelSentence Stems to Foster Dialogue: Uses of "I Notice" and "I Wonder" in Online Teacher Professional Development
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 73 (2022) 4, S.424-437 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Anderson, Eleanor R.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
DOI10.1177/00224871221087198
SchlagwörterFaculty Development; Online Courses; Discussion (Teaching Technique); Sentences; Language Usage; Teaching Methods; Prompting; Communities of Practice; Early Childhood Teachers
AbstractIn this article, we examine the promise of a popular set of sentence stems, "I notice" and "I wonder," for fostering productive discussion in an online course for teachers. Drawing on teachers' responses to one another's classroom reflections, we look for evidence regarding how course prompts encouraging teachers to use these stems influence the types of contributions teachers offer. We analyze teachers' responses at the module, response, and sentence level, situating our inquiry in the context of common challenges related to discourse in teacher professional learning contexts. Our findings suggest that prompting teachers to report what they "notice" and what they "wonder" may support the development of teachers' professional vision and exposure to diverse perspectives. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: