Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRingsager, Kristine; Madsen, Lian Malai
TitelCritical Hip Hop Pedagogy, Moral Ambiguity, and Social Technologies
QuelleIn: Anthropology & Education Quarterly, 53 (2022) 3, S.258-279 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ringsager, Kristine)
ORCID (Madsen, Lian Malai)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-7761
DOI10.1111/aeq.12418
SchlagwörterCritical Race Theory; Ethics; Music; Technology Uses in Education; Foreign Countries; Teaching Methods; Denmark
AbstractThis article investigates hip hop activists within different organizational structures and their approach to hip hop as cultural form in itself, their cultural assumptions and educational ideologies as well as their relationship to institutional education, the music market and the citizen formation related to the Danish state's integration projects. We argue that while hip hop has certainly proven to be a fruitful alternative to traditional educational practices, it also involves its own dilemmas and challenges. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anthropology & Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: