Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCassar, Erin McCrossan
TitelHunger and Fullness: How High-Poverty Urban Students Experience School Food Policy
QuelleIn: Urban Education, 57 (2022) 8, S.1387-1414 (28 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Cassar, Erin McCrossan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0859
DOI10.1177/0042085918805147
SchlagwörterUrban Schools; Poverty; Hunger; Nutrition; Student Needs; Public Policy; Lunch Programs; Food; At Risk Students; Educational Legislation; Federal Legislation; Private Schools; African American Students; Breakfast Programs; Student Attitudes; Barriers; Learner Engagement; Attention
AbstractThe issue of school food and its role in the learning environment has been overlooked by educators, education researchers, and policy makers. This study uses observations and interviews in three high-poverty, urban schools to investigate how participants experience school food policy in their daily lives. Participants at all three schools believed that addressing hunger and malnutrition by offering fresh and healthy foods helped to improve student engagement in class. This research contributes an ethnographic understanding of student experiences with food in schools and builds on various literatures regarding whole child reforms, childhood food insecurity, student engagement, and school food environments. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: