Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAfzal Tajik, Mir; Shamatov, Duishon; Fillipova, Lyudmila
TitelStakeholders' Perceptions of the Quality of Education in Rural Schools in Kazakhstan
QuelleIn: Improving Schools, 25 (2022) 2, S.187-204 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1365-4802
DOI10.1177/13654802211031088
SchlagwörterForeign Countries; Stakeholders; Leaders; Teachers; Students; Parents; Administrators; Educational Quality; Attitudes; Rural Schools; Educational Facilities; Classroom Environment; Leadership; Kazakhstan
AbstractSince its independence in 1991, Kazakhstan has initiated major reforms to upgrade its education system. However, significant disparities exist in the quality of educational provision in rural and urban schools. This study presents the stakeholders' -- school leaders, teachers, students, parents, and education managers -- vision, priorities, and aspirations of quality of education, as well as the opportunities, resources, and support available to them, and the disparities and challenges they face in achieving the quality of education they aspire for. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Improving Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: