Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChambers, Jamie
TitelConsolidating an Experimental Pedagogy: Exploring Ecologies of Film Education within France's Cinéma Cent Ans De Jeunesse and Scotland's Understanding Cinema Project(s) between 2013 and 2019
QuelleIn: Film Education Journal, 3 (2020) 2, S.138-159 (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Chambers, Jamie)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterFilm Study; Foreign Countries; Educational Change; Curriculum Development; Class Size; Age; Ecology; Teaching Methods; United Kingdom (Scotland)
AbstractThe Cinémathèque Française's long-running Cinéma Cent Ans De Jeunesse (CCAJ) has become one of the most influential film education projects in the world today. This article reflects critically and in detail upon five years of the delivery of the project in Scotland, considering the changing pedagogical shapes of the project's 'curriculum' alongside changing ecological factors (such as class size and age and lesson time) in considering how a small nation such as Scotland might best employ CCAJ as a means of addressing foundational film education. (As Provided).
AnmerkungenUCL Press. University College London, Gower Street, London WC1E 6BT; e-mail: uclpresspublishing@ucl.ac.uk; Web site: https://www.uclpress.co.uk/pages/film-education-journal
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: