Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTang, Yabin; Flint, Maureen A.
TitelBuffering or Perpetuating: The Perceived Role of Academic Institutions in Chinese International Doctoral Students' Double Pandemics Experiences in the United States
QuelleIn: Journal of Comparative and International Higher Education, 14 (2022) 3, S.33-52 (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Flint, Maureen A.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2151-0393
SchlagwörterDoctoral Students; Foreign Students; Student Experience; Social Environment; Chinese; COVID-19; Pandemics; Social Bias; Educational Policy; Barriers; Adjustment (to Environment)
AbstractThis study adopted a systemic perspective to examine the perceived role of academic institutions in responding to Chinese international doctoral students (CIDS) double pandemic experiences. A hermeneutic phenomenological approach was utilized to guide the research process. The results showed the interlocking relations regarding how individual academic experiences interacted with the social-political-institutional environment during this time of crisis. The discussions highlight the systemic influences on CIDS' experiences. The theoretical and practical implications were included in order to inform systemic interventions. (As Provided).
AnmerkungenJournal of Comparative and International Higher Education. 3107 B Hampton Highway, Yorktown, VA 23693. e-mail: oic213@lehigh.edu; Web site: https://www.ojed.org/index.php/jcihe/index
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Comparative and International Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: