Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKaarlõp, Hanna-Liis; Oja, Mare; Poom-Valickis, Katrin
TitelTeaching Issues Perceived to Be Controversial in History: Estonian Teachers' Epistemic Cognition
QuelleIn: Journal of Social Science Education, 21 (2022) 1, S.99-126 (28 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kaarlõp, Hanna-Liis)
ORCID (Oja, Mare)
ORCID (Poom-Valickis, Katrin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1618-5293
SchlagwörterHistory Instruction; Controversial Issues (Course Content); Foreign Countries; Teacher Attitudes; Epistemology; Secondary School Teachers; Estonia
AbstractPurpose: The purpose of this study was to discover topics in history education in Estonia that are perceived to be controversial, and to analyse how teachers' epistemic cognition is reflected in the teaching of issues perceived to be controversial. Design/methodology/approach: Qualitative research based on group and individual interviews with 12 teachers, plus data from lesson observations among 10 participants. Findings: Issues perceived to be the most controversial are topics from the 20th century. The reflection of epistemic cognition in practice is a result of a complex interplay between knowledge and knowing related beliefs and processes. Research limitations: The small number of participants (12). Developed categories must be considered with caution as exploratory findings. (As Provided).
AnmerkungenJournal of Social Science Education. Bielefeld University Faculty of Sociology, Universitätsstraße 25, 33615 Bielefeld, Germany. Tel: +49-521-106-3985; Fax: +49-521-106-153986; e-mail: info@jsse.org; Web site: http://www.jsse.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Social Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: