Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLaubscher, Emily; Raulston, Tracy J.; Ousley, Ciara
TitelSupporting Peer Interactions in the Inclusive Preschool Classroom Using Visual Scene Displays
QuelleIn: Journal of Special Education Technology, 37 (2022) 2, S.318-326 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Laubscher, Emily)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6434
DOI10.1177/0162643420981561
SchlagwörterPreschool Education; Preschool Children; Students with Disabilities; Inclusion; Assistive Technology; Computer Mediated Communication; Interaction; Photography; Visual Stimuli; Video Technology; Augmentative and Alternative Communication
AbstractInclusive preschool classrooms have become increasingly common in recent decades, affording opportunities for children with and without disabilities opportunities to interact and develop positive relationships. Children with disabilities may be unintentionally excluded from these interactions due to communication differences. This paper discusses one assistive technology tool, called visual scene displays (VSDs), for supporting communication and interaction between children. Specifically, the paper aims to: (a) describe VSDs; (b) discuss why VSDs are particularly well-suited for supporting social communication between young children; (c) describe how VSDs are created and introduced to children; and (d) provide examples of how VSDs may be implemented during two common preschool activities: object play and shared storybook reading. Finally, resources for creating VSDs are offered. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: