Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArgyriou, Paraskevi; Benamar, Kenza; Nikolajeva, Milena
TitelWhat to Blend? Exploring the Relationship between Student Engagement and Academic Achievement via a Blended Learning Approach
QuelleIn: Psychology Learning and Teaching, 21 (2022) 2, S.126-137 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Argyriou, Paraskevi)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1475-7257
DOI10.1177/14757257221091512
SchlagwörterBlended Learning; Learner Engagement; Academic Achievement; Learning Activities; Undergraduate Students; Cognitive Psychology; Foreign Countries; United Kingdom (London)
AbstractThe present study investigated whether student engagement with different online blended learning activities predicts academic performance as measured via a multiple-choice online exam for an undergraduate cognitive psychology course. Higher completion rates of weekly online quizzes predicted final exam performance. Findings are discussed in relation to using online learning resources to enhance student engagement and performance and learning analytics to identify students in need of further support. Since findings only revealed one significant predictor, more research is required to identify additional factors influencing academic achievement in an online blended learning approach. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychology Learning and Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: