Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLuetkemeier, Maurie J.; Davis, John E.; Hancock, J. Brian, II
TitelLong-Term Impact of Living and Learning at High Altitude: An Altitude Physiology Class for Undergraduate Students
QuelleIn: Education Sciences, 12 (2022), Artikel 112 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Luetkemeier, Maurie J.)
ORCID (Hancock, J. Brian, II)
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2227-7102
SchlagwörterGeographic Location; Physiology; Undergraduate Students; Student Research; Critical Thinking; Cooperative Learning; Student Attitudes; Outdoor Education
AbstractAlma College initiated an Altitude Physiology class in 1997 devoted to living and learning at high altitude (3440 m). The class incorporated several key elements of High-Impact Educational Practice including a strong student-research component and collaborative groups assignments. A retrospective survey was administered to alumni of the class to determine its long-term impact. Student responses ranged from "agree" to "strongly agree" with statements regarding the class's impact on positive learning outcomes such as critical thinking, knowledge acquisition, synthesis of knowledge, and understanding of research. Students generally favored non-traditional formats such as living at altitude for gaining understanding of environmental physiology. (As Provided).
AnmerkungenMDPI AG. Klybeckstrasse 64, 4057 Basel, Switzerland. e-mail: education@mdpi.com; e-mail: indexing@mdpi.com; Web site: https://www.mdpi.com/journal/education
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: