Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSun, Tiantian; Bowles, Ryan P.; Gerde, Hope K.; Douglas, Sarah N.
TitelSupporting AAC Use for Preschoolers with Complex Communication Needs
QuelleIn: Young Exceptional Children, 25 (2022) 2, S.101-112 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sun, Tiantian)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2506
DOI10.1177/1096250620959664
SchlagwörterPreschool Children; Augmentative and Alternative Communication; Communication Skills; Preschool Education; Teaching Methods; Communication Disorders; Barriers; Preschool Teachers; Vocabulary; Interaction; Activities; Interpersonal Communication
AbstractThis article describes ways for early educators to support communication of young children with complex communication needs (CCN) in classrooms through a simple three-step process. First, identify the child's preferred activities and items. Second, identify vocabulary and prepare the augmentative and alternative communication (AAC) system. Third, use interactive strategies like (1) modeling, (2) asking a question, (3) waiting, (4) prompting, and (5) responding. These strategies help support the communication of children with CCN. These three steps can be used in activities throughout the day so the children with CCN in the classroom can build young children's communication and obtain the most out of their learning opportunities. (ERIC).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: