Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcComas, Kim Krusen
TitelInvestigating Crickets: Jumping across the Disciplines in a Naturally Interdisciplinary Project
QuelleIn: Gifted Child Today, 45 (2022) 2, S.105-109 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (McComas, Kim Krusen)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1076-2175
DOI10.1177/10762175211070350
SchlagwörterAcademically Gifted; Gifted Education; Interdisciplinary Approach; Natural Resources; Entomology; Climate; Graphs; Mathematical Models; Student Interests; Core Curriculum; Science Instruction
AbstractA phenomenon from the natural world, cricket chirping behavior in relation to ambient temperature, is used as the springboard for engaging the curiosity of gifted students in an interdisciplinary classroom curriculum. Mathematics and science standards and disciplinary practices are prominent in the investigation, while other disciplines deepen the experience. An analysis of the cricket project in terms of the Parallel Curriculum (core, connections, practice, and identity) provides an interesting lens for examining interdisciplinarity (see Tomlinson, C. A., Kaplan, S. N., Renzulli, and J. S., et al. (2009). Parallel curriculum: "A design to develop learner potential and challenge advanced learners." Corwin Press). (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gifted Child Today" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: