Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWisse, Maarten; Roeland, Johan
TitelBuilding Blocks for Developing a Research Question: The ABC-Model
QuelleIn: Teaching Theology & Religion, 25 (2022) 1, S.22-34 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Wisse, Maarten)
ORCID (Roeland, Johan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1368-4868
DOI10.1111/teth.12603
SchlagwörterTeaching Methods; Humanities; Research Design; Student Research; Guidance
AbstractA precisely formulated research question is becoming increasingly important within the humanities. This applies not only to research funding applications, but also to articles, papers, and student theses. This article presents a tool allowing students to develop research questions on their own, which is open enough to allow for a wide variety of research questions, while still giving users sufficient guidance to formulate a precise question. It also offers a concrete roadmap for students to use in developing their research question. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching Theology & Religion" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: