Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuang, Yan; Hashim, Azirah
TitelAccent Perceptions and Identity Conflicts of University Students in China
QuelleIn: Changing English: Studies in Culture and Education, 29 (2022) 1, S.12-23 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Huang, Yan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1358-684X
DOI10.1080/1358684X.2021.1997139
SchlagwörterDialects; Pronunciation; College Students; Identification (Psychology); Foreign Countries; English (Second Language); Second Language Learning; Student Attitudes; China
AbstractThis paper examines university students' perceptions towards different English accent varieties and their non-unitary and conflicting identity (re)construction responding the changing configuration of English in China. Findings from interviews and diaries indicate that the participants' perceptions appear to be under the substantial influence of the different identities they intend to assume. The incompatibility existing in their different identities leads to identity conflicts and attitude schizophrenia. The article proposes a revision of the ongoing teaching paradigm in order to project the current spread and development of English and to attend to the genuine linguistic demands and identity appeals of English language learners in China. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Changing English: Studies in Culture and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: