Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRojas, Leticia; Liou, Daniel D.
TitelFostering Pre-Service Teachers' Antiracist Expectations through Online Education: Implications for Teacher Education in the Context of Global Pandemics
QuelleIn: International Journal of Multicultural Education, 23 (2021) 3, S.7-24 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1934-5267
SchlagwörterPreservice Teachers; Social Justice; Racial Bias; Expectation; Distance Education; Electronic Learning; Teacher Education; COVID-19; Pandemics; Critical Theory; Race; Teacher Educators; California
AbstractThe increase in online education programs, accompanied by the current COVID-10 pandemic, has led universities to reconsider alternative ways to prepare teachers for social justice. One under-researched area in this conversation is the need for teacher candidates to examine their racialized expectations that often negate students of color in TK-12 classrooms. This self-study describes one faculty member's "digital critical race praxis" (DigitalCrit praxis) as a mediator of her expectations to prepare pre-service teachers for social justice. Research findings have implications for critical multicultural education, digitally based instruction, and teacher preparation. (As Provided).
AnmerkungenInternational Journal of Multicultural Education. Eastern University, 1300 Eagle Road, St. Davids, PA 19087. Tel: 610-341-1597; Fax: 484-581-1276; e-mail: ijme@eastern.edu; Web site: http://www.ijme-journal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Multicultural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: