Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPain, Paromita; Ahmed, Aaliya; Zahra Khalid, Malik
TitelLearning in Times of COVID: Journalism Education in Kashmir, India
QuelleIn: Journalism and Mass Communication Educator, 77 (2022) 1, S.111-122 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Pain, Paromita)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-6958
DOI10.1177/10776958211030801
SchlagwörterCOVID-19; Pandemics; Foreign Countries; Graduate Students; College Faculty; Journalism Education; Internet; Access to Computers; School Closing; Online Courses; Coping; Interpersonal Communication; Computer Mediated Communication; Cooperation; Gender Bias; India
AbstractOur in-depth qualitative interviews with journalism graduate students and professors, from Kashmir, India, show that unlike the rest of India, the region experienced extremely low internet connectivity, and this combined with a lack of access to technology nearly brought classes to a standstill. But students and teachers, used to social disruptions, used the COVID-19 pandemic to learn and practice journalism that was deeply bound to the community and they created "circles of trust" that helped them overcome internet and other technical issues. Ramifications for journalism education in situations of low connectivity and poor technology resources are discussed. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journalism and Mass Communication Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: