Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrownell, Cassie J.; Parks, Amy Noelle
TitelWhen the Clips Are Down: How Young Children Negotiate a Classroom Management System
QuelleIn: Anthropology & Education Quarterly, 53 (2022) 1, S.5-26 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Brownell, Cassie J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-7761
DOI10.1111/aeq.12400
SchlagwörterClassroom Techniques; Grade 3; Elementary School Students; Student Attitudes; Educational Practices; Child Behavior; Check Lists; Behavior Patterns; Self Concept
AbstractHistorically, research about classroom management has been instrumental in nature. Although some studies have engaged a critical perspective, few have studied management from the perspectives of children. Through interviews with third-grade children, this study asked: "How do third graders make sense of a "clip chart" classroom management system in relation to themselves and their classmates?" Findings provide insights into how management practices impact both children's behavior and their understandings of themselves and others. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anthropology & Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: