Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSolari, Emily J.; Henry, Alyssa R.; Grimm, Ryan P.; Zajic, Matthew C.; McGinty, Anita
TitelCode-Related Literacy Profiles of Kindergarten Students with Autism
QuelleIn: Autism: The International Journal of Research and Practice, 26 (2022) 1, S.230-242 (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Solari, Emily J.)
ORCID (Zajic, Matthew C.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-3613
DOI10.1177/13623613211025904
SchlagwörterKindergarten; Autism; Pervasive Developmental Disorders; Literacy Education; Emergent Literacy; Reading Skills; Preschool Children; Reading Instruction; Alphabets; Phonological Awareness; Phonemic Awareness; Students with Disabilities; Decoding (Reading); Virginia; Phonological Awareness Literacy Screening
AbstractDifficulties with reading development have been well documented in samples of children with autism spectrum disorders. This study utilized a state-level early literacy dataset of kindergarten students educationally diagnosed with autism spectrum disorder (N = 616) to investigate the development of critical early reading skills across the kindergarten year. The study employed latent profile analysis and latent transition analysis to empirically derive profiles of early readers at kindergarten entry and the end of kindergarten. Results demonstrate the heterogenous nature of early reading skills for young school-aged students with autism spectrum disorder. Results have important implications for the early instruction and intervention of early reading for young children with autism spectrum disorder. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Autism: The International Journal of Research and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: