Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enQi, Dan; Zhang, Mingli; Zhang, Yan
TitelInfluence of Participation and Value Co-Creation on Learner Satisfaction of MOOCs Learning: Learner Experience Perspective
QuelleIn: Asia-Pacific Education Researcher, 31 (2022) 1, S.61-70 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Zhang, Yan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0119-5646
DOI10.1007/s40299-020-00538-6
SchlagwörterStudent Participation; Online Courses; Student Satisfaction; Cooperative Learning; Learning Experience
AbstractLearner participation in MOOCs provides learners opportunities to create value through their experience. However, little is known about how their participation affects value co-creation and satisfaction in the learning process. Employing the service-dominant (S-D) logic, the value co-creation theory, and satisfaction theory as the theoretical basics, this study discusses how MOOCs learners acquire value from participation, which furthermore shapes their learning satisfaction. Empirical results from 372 learners suggest that learners' participation results in a rise in their perceived knowledge value, hedonic value, and social value. Learners' satisfaction is derived from these value perceptions. The theoretical framework provides novel insights to platform managers in understanding how learners' participation contributes to value co-creation and how to motivate learners' satisfaction. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia-Pacific Education Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: