Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcClellan, J. L.
TitelPracticing What We Preach: Modeling the Way for Students by Developing Faculty and Staff as Leaders
QuelleIn: Journal of Leadership Education, 20 (2021) 4, (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1552-9045
SchlagwörterModeling (Psychology); Faculty Development; Leadership; Leadership Training; Competence; Program Effectiveness; College Faculty; Models; Program Development; Program Evaluation
AbstractWhen our students told us they wanted our faculty and staff to practice the leadership competencies that we were outlining in our university's leadership competency model, we decided to take on the challenge. Based on principles of effective leadership development, the College of Business and Office of Human Resources created and continue to refine a leadership development program for faculty and staff at the University. This article describes the development of this program and how it has grown over the past few years to model the way for our students. (As Provided).
AnmerkungenAssociation of Leadership Educators. e-mail: Jole@aged.tamu.edu; Web site: http://leadershipeducators.org/page-1014283
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Leadership Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: