Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLee, Jungmin; Chow, Sy-Miin; Lei, Puiwa; Wijekumar, Kausalai; Molenaar, Peter C. M.
TitelDynamics of Learning: Time-Varying Feedback Effects within the Intelligent Tutoring System of Structure Strategy (ITSS)
QuelleIn: Educational Technology Research and Development, 69 (2021) 6, S.2963-2984 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Lee, Jungmin)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1042-1629
DOI10.1007/s11423-021-10049-w
SchlagwörterFeedback (Response); Intelligent Tutoring Systems; Time Factors (Learning); Web Based Instruction; Instructional Effectiveness; Reading Comprehension; Recall (Psychology); Text Structure; Reader Text Relationship; Mastery Learning
AbstractThe intelligent tutoring system of structure strategy (ITSS) is a web-based digital tutoring system proven to be effective in helping students recognize and use text structures to comprehend and recall texts. However, little is known about the dynamic learning processes within the ITSS. This study aims to investigate the effects of feedback dosage on lesson mastery throughout the progression of ITSS lessons. We applied a confirmatory factor analysis and extended vector autoregressive model to assess the dynamic relationships among three tasks embedded within the ITSS and found: (1) significant cross-regression effects among the three reading tasks; (2) distinct effects of feedback dosage on the specific reading task; and (3) different effect sizes of feedback across lessons. Results provide helpful insights on ways to design better modules in further development of the ITSS. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Technology Research and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: