Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChen, Qihui
TitelWhy Am I Late for School? Peer Effects on Delayed School Entry in Rural Northwestern China
QuelleIn: Education Economics, 29 (2021) 6, S.624-650 (27 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Chen, Qihui)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0964-5292
DOI10.1080/09645292.2021.1926932
SchlagwörterForeign Countries; Rural Areas; School Entrance Age; Age Differences; Peer Influence; Family Characteristics; Parent Background; Educational Attainment; Socioeconomic Status; Cultural Influences; Individual Characteristics; Environmental Influences; China
AbstractThis paper estimates peer effects on children's school entry age, using a dataset on 4,165 children from rural northwestern China (Gansu province). Instrumental-variable estimation, exploiting variations in (older) peers' home-to-school distance to identify the effect of their school entry age, reveals that a one-year increase in (older) peers' school entry age raises a child's school entry age by 0.43 years. This effect is much stronger than the effects of family-background factors such as parental education and family wealth, suggesting that the dominant driving force of delayed school enrollment lies outside of the family. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Economics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: