Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOlofsson, Anders D.; Lindberg, J. Ola; Young Pedersen, Alex; Arstorp, Ann-Thérèse; Dalsgaard, Christian; Einum, Even; Caviglia, Francesco; Ilomäki, Liisa; Veermans, Marjaana; Häkkinen, Päivi; Willermark, Sara
TitelDigital Competence across Boundaries -- Beyond a Common Nordic Model of the Digitalisation of K-12 Schools?
QuelleIn: Education Inquiry, 12 (2021) 4, S.317-328 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Olofsson, Anders D.)
ORCID (Lindberg, J. Ola)
ORCID (Young Pedersen, Alex)
ORCID (Arstorp, Ann-Thérèse)
ORCID (Dalsgaard, Christian)
ORCID (Einum, Even)
ORCID (Caviglia, Francesco)
ORCID (Ilomäki, Liisa)
ORCID (Veermans, Marjaana)
ORCID (Häkkinen, Päivi)
ORCID (Willermark, Sara)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-4508
DOI10.1080/20004508.2021.1976454
SchlagwörterForeign Countries; Technological Literacy; Elementary Schools; Secondary Schools; Educational Policy; School Policy; Public Policy; Technology Uses in Education; Educational Technology; Models; Denmark; Finland; Norway; Sweden
AbstractThis paper explores policy related to digital competence and the digitalisation of Nordic K-12 schools. Anchored in some key transnational policies on digital competence, it describes some current Nordic movements in the national policies of Denmark, Finland, Norway and Sweden. The concept of boundary objects is used as an analytical lens, for understanding digital competence as a plastic and temporal concept that can be used to discuss the multi-dimensional translation of this concept in these Nordic countries. The paper ends with a discussion of the potential to view digital competence as a unifying boundary object that, with its plasticity, temporality and n-dimensionality, can show signs of common Nordic efforts in the K-12 school policy. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Inquiry" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: