Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShively, Kate; Hitchens, Carolyn; Hitchens, Nathan
TitelTeaching Severe Weather: Examining Teacher Candidates' Early Field Experience in a Makerspace Environment
QuelleIn: Journal of Education, 201 (2021) 3, S.198-209 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Shively, Kate)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0574
DOI10.1177/0022057420908061
SchlagwörterPreservice Teachers; Preservice Teacher Education; Program Design; Program Implementation; Shared Resources and Services; Workshops; After School Programs; STEM Education; Art Education; Weather; Elementary School Teachers; Experiential Learning
AbstractThis qualitative study examines first-year teacher candidates early field experience designing and implementing maker workshops for an afterschool program. The maker workshops were offered as part of a STEAM (science, technology, engineering, arts, and mathematics) enrichment club at a local elementary school. The participants engaged in 50 hr of guided design, planning, and facilitation of a weather-focused maker workshop. Findings illuminate the role early teaching experiences (e.g., makerspaces) can play in the early professional development of elementary teacher candidates. This study calls for further investigation regarding maker environments as sites for elementary field experiences for teacher candidates. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: