Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLasky-Fink, Jessica; Robinson, Carly D.; Chang, Hedy Nai-Lin; Rogers, Todd
TitelUsing Behavioral Insights to Improve School Administrative Communications: The Case of Truancy Notifications
QuelleIn: Educational Researcher, 50 (2021) 7, S.442-450 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Robinson, Carly D.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-189X
DOI10.3102/0013189X211000749
SchlagwörterTruancy; Attendance Patterns; Student Behavior; Parent School Relationship; Information Dissemination; Language Usage; Parent Role; Program Effectiveness; Urban Schools; Public Schools; Letters (Correspondence); High School Students; Intervention; Elementary Secondary Education
AbstractMany states mandate districts or schools notify parents when students have missed multiple unexcused days of school. We report a randomized experiment (N = 131,312) evaluating the impact of sending parents truancy notifications modified to target behavioral barriers that can hinder effective parental engagement. Modified truancy notifications that used simplified language, emphasized parental efficacy, and highlighted the negative incremental effects of missing school reduced absences by 0.07 days in the 1 month following compared to the standard, legalistic, and punitively worded notification--an estimated 40% improvement over the standard truancy notification. This work illustrates how behavioral insights and randomized experiments can be used to improve administrative communications in education. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: