Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWard, Alessandra E.; Erickson, Joy Dangora
TitelSharing What Works: Building Knowledge through Practitioner Case Study
QuelleIn: Reading Teacher, 75 (2021) 2, S.157-167 (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ward, Alessandra E.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/trtr.2034
SchlagwörterCase Studies; Reading Motivation; Reading Habits; Inquiry; Data Collection; Data Analysis; Information Dissemination; Literacy Education; Teacher Researchers
AbstractThe authors present a plan for classroom teachers and literacy professionals to conduct case studies, particularly of students' reading motivations and engagement. The authors argue for case study as a way for practitioners to contribute important knowledge to the field that is grounded in practitioners' deep, contextual understanding of the realities of classroom life. A roadmap for conducting a case study is presented, beginning with the selection of an inquiry topic and proceeding through data collection, analysis, and sharing of results. The roadmap is grounded in examples from the authors' and other practitioner researchers' case studies of reading motivation and engagement, and additional resources and suggestions for accomplishing a case study within the constraints of classroom routines are provided. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: