Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPearce-Higgins, James W.
TitelEngaging Schools with Long-Term Monitoring of Nature
QuelleIn: School Science Review, 102 (2021) 381, S.32-36 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6811
SchlagwörterCitizen Participation; Science Education; Student Participation; Animals; Foreign Countries; Outdoor Education; Learner Engagement; Program Evaluation; United Kingdom
AbstractBiodiversity-monitoring citizen science schemes provide valuable long-term monitoring data and benefit participants. There is increasing interest in engaging young people with nature. The British Trust for Ornithology's 'What's Under Your Feet?' project shows how schoolchildren can monitor soil invertebrates. Although individual projects like this are often funding- and time-limited, more generic long-term biodiversity-monitoring citizen science schemes may be equally suitable for school participation. Exemplar schemes from the UK are reviewed, and the potential advantages in school participation for teachers and students are highlighted in order to raise awareness of this potential opportunity (As Provided).
AnmerkungenAssociation for Science Education. College Lane Hatfield, Herts, AL10 9AA, UK. Tel: +44-1-707-283000; Fax: +44-1-707-266532; e-mail: info@ase.org.uk; Web site: http://www.ase.org.uk
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Science Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: