Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSelmer, Sarah; Lampen, Erna; Lindstrom, Denise L.
TitelPre-Service Teachers Engaged in Noticing Aspects of Learner Written Work
QuelleIn: South African Journal of Education, 41 (2021) 2, Artikel 1891 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Selmer, Sarah)
ORCID (Lampen, Erna)
ORCID (Lindstrom, Denise L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0256-0100
SchlagwörterPreservice Teachers; Preservice Teacher Education; College Seniors; Elementary School Mathematics; Attention; Thinking Skills; Learning Strategies; Children; Foreign Countries; South Africa
AbstractThe study reported on here focused on pre-service teachers noticing learner thinking in the context of written work. The results show how pre-service teachers engaged in noticing learner thinking and on which aspects of learner thinking they focused. These results and related discussion broaden our conceptualisation of teacher noticing learner thinking as involving both disciplinary and non-disciplinary-specific aspects and provides related pedagogical implications for those who educate teachers. (As Provided).
AnmerkungenEducation Association of South Africa. University of Pretoria, Centre for the Study of Resilience, Level 3, Groenkloof Student Centre, Department of Educational Psychology, Faculty of Education, George Storrar Road and Lleyds Street, Pretoria 0001, South Africa. Web site: http://www.sajournalofeducation.co.za/index.php/saje/index
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "South African Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: