Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRyan, Thomas G.
TitelMultiple Literacies within Reformed First Nations, Métis, and Inuit Secondary Curriculum
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 30 (2021) 3, S.204-221 (18 Seiten)
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ryan, Thomas G.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
DOI10.1177/10567879211015936
SchlagwörterMultiple Literacies; American Indians; Eskimos; Secondary School Students; Educational Change; Literacy Education; Content Analysis; Money Management; Critical Literacy; Media Literacy; Foreign Countries; Secondary School Curriculum; English (Second Language); Second Language Learning; Native Language; Canada
AbstractThis study illuminates reformed literacy expectations via close examination of the recently released 2019 Ontario (Canada), First Nations, Métis, and Inuit Secondary curricular document. A summative latent content analysis of the renewed provincial curriculum found overwhelming support for critical literacy development. The Ontario government uses the term literacy 84 times in the transformed curricula, prompting this study to ask: What are the literacies and how should these be attained in First Nations, Métis, and Inuit secondary level education? This study found required literacies expected in grades nine through 12, included English literacy and skills, media, financial, and critical literacies. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: