Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Matthew Thomas; Gallagher, Victoria; Appleton, Roger
TitelTeaching Participatory Action Research: Fostering Impact
QuelleIn: Journal of Political Science Education, 17 (2021) 2, S.191-212 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Johnson, Matthew Thomas)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1551-2169
DOI10.1080/15512169.2019.1616551
SchlagwörterTeaching Methods; Participatory Research; Action Research; Research Methodology; Humanities; Social Science Research; Graduate Students; Foreign Countries; Workshops; Feedback (Response); United Kingdom
AbstractParticipatory action research (PAR) investigates issues through collaboration and cooperation between academics and nonacademic community members. Recently, awareness of such approaches has increased as the need for transformative research and contribution to social goods has become clear. However, participatory methods have been deployed unevenly within the Humanities and Social Sciences, and opportunities for engagement have been explored unevenly. This article seeks to assist colleagues in teaching PAR methods by reflecting upon our practice of working with Early Career Researchers to identify, explore, and deploy participatory methods in ways that foster genuine social change and meaningful research trajectories. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Political Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: