Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJack, Brady M.; Chen, Chi-Chen; Smith, Thomas J.
TitelValidating Dewey's Notion of Genuine Interest
QuelleIn: Journal of Psychoeducational Assessment, 39 (2021) 3, S.301-314 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Jack, Brady M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0734-2829
DOI10.1177/0734282920967133
SchlagwörterEthics; Educational Philosophy; Error of Measurement; Interpersonal Communication; Gender Differences; High School Students; Foreign Countries; Student Interests; Construct Validity; Factor Analysis; Student Attitudes; Grade 10; Student Surveys; Social Sciences; Taiwan
AbstractThis investigation (1) elucidates genuine interest in the context of learning from Dewey's perspective, (2) assesses construct validity evidence for a genuine interest conceptual model using data from the Factors Effecting Ethics Learning survey, and (3) assesses measurement invariance of the genuine interest constructs between male (n = 352) and female (n = 188) Taiwan high school students. Results provide support for genuine interest as a two-dimensional construct. Second-order factor analysis shows that latent variables of genuine interest in learning socio-scientific issues and interpersonal communication ethics-related issues are represented by sub-latent constructs of learning interest and learning enjoyment. Assessment of gender invariance in the conceptual model provides evidence of measurement equivalence. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Psychoeducational Assessment" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: