Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAldredge, Melissa; Rogers, Courtenay; Smith, James
TitelThe Strategic Transformation of Accounting into a Learned Profession
QuelleIn: Industry and Higher Education, 35 (2021) 2, S.83-88 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Aldredge, Melissa)
ORCID (Rogers, Courtenay)
ORCID (Smith, James)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-4222
DOI10.1177/0950422220954319
SchlagwörterAccounting; Professional Education; Artificial Intelligence; Information Technology; Job Skills; Educational Change; Curriculum Development; Universities; Data Analysis; Technological Literacy; Financial Audits; Information Systems; Competency Based Education
AbstractThe skills gap in the accounting profession is not a new issue. More than 30 years of research and studies all point to an ever-increasing disparity between what accountants do and what the mainstream accounting curriculum teaches. Technology and businesses are changing and evolving rapidly, as are the expectations for accountants. Advances in the areas of automation and machine learning, artificial intelligence, data analytics and blockchain are examples of current technology disruptions in the accounting industry. The competencies and skills needed today for the accounting profession in the broad sense are not being taught by most universities. The purpose of this paper is to explore what these competencies and skills are, and why accounting curricula needs a strategic transformation into higher education for a learned profession. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Industry and Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: