Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTaylor, Kari B.
TitelExploring the Complexities of Peer Interactions in Fostering Development toward Critical Consciousness
QuelleIn: Journal of Diversity in Higher Education, 14 (2021) 1, S.50-62 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Taylor, Kari B.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1938-8926
DOI10.1037/dhe0000134
SchlagwörterPeer Relationship; Consciousness Raising; Undergraduate Students; Student Development; Student Diversity; Critical Theory; Race; Experiential Learning; Social Problems
AbstractThis qualitative case study examined how peers' interactions among students in an undergraduate course on rural poverty influenced their development toward critical consciousness. The findings highlight key complexities and nuances regarding the role that interactions among racially and ethnically diverse peers play in the developmental process. In addition, the findings illuminate specific ways educators can enhance facilitation of learning related to complex social issues. Implications for practice include recommendations for broadening inclusion initiatives to focus on dismantling structural barriers to equity and designing class discussions that foster awareness of how power operates among peer groups. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Psychological Association. Journals Department, 750 First Street NE, Washington, DC 20002. Tel: 800-374-2721; Tel: 202-336-5510; Fax: 202-336-5502; e-mail: order@apa.org; Web site: http://www.apa.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Diversity in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: