Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalters, Glenn D.; Espelage, Dorothy L.
TitelCognitive/Affective Empathy, Pro-Bullying Beliefs, and Willingness to Intervene on Behalf of a Bullied Peer
QuelleIn: Youth & Society, 53 (2021) 4, S.563-584 (22 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Walters, Glenn D.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-118X
DOI10.1177/0044118X19858565
SchlagwörterBullying; Student Attitudes; Affective Behavior; Empathy; Intervention; Student Behavior; Early Adolescents; Inhibition; Gender Differences; Correlation; Caring; Self Esteem; Parents; Knowledge Level; Illinois
AbstractThe purpose of this study was to determine whether pro-bullying attitudes mediate the relation between affective and cognitive empathy and a student's willingness to intervene in support of a bullied peer. Participants were 764 early adolescents (372 boys, 392 girls) from the Illinois Study of Bullying and Sexual Violence (ISBSV). As predicted, pro-bullying attitudes successfully mediated the prospective relation between affective empathy and bystander intervention but failed to mediate the relation between cognitive empathy and bystander intervention. These results indicate that affective empathy may promote bystander willingness to intervene on behalf of a bullied peer by inhibiting pro-bullying attitudes. Intervention strategies designed to enhance affective empathy and challenge pro-bullying attitudes in bystanders may be of assistance in reducing bullying behavior. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Youth & Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: