Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Brooke; Bond, Caroline
TitelExploring Psychological Frameworks to Guide Educational Psychologists' Practice in Relation to Child Sexual Exploitation
QuelleIn: Educational Psychology in Practice, 37 (2021) 1, S.19-33 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Allen, Brooke)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0266-7363
DOI10.1080/02667363.2020.1848805
SchlagwörterChild Abuse; Sexual Abuse; Educational Psychology; Psychologists; Victims of Crime; At Risk Persons; Foreign Countries; Disabilities; Child Welfare; Child Safety; Role; Intervention; United Kingdom (England)
AbstractChild Sexual Exploitation (CSE) remains a significant concern in the English context with a broad professional research base expanding at pace in response to serious case reviews and government inquiries into historical sexual abuse. Whilst educational psychologists (EPs) have an established role in child protection and safeguarding, the work they do in relation to CSE is underexplored. Through in-depth qualitative interviews with three educational psychology professionals, this study aims to stimulate reflection and contribute to the knowledge base which guides EPs' practice when responding to sexual exploitation. Professional responses which adopt a "vulnerability management" approach are problematised and an exploration of the role of the EP within a contextual safeguarding framework is suggested. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Psychology in Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: