Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNishioka, Rodger
TitelLessons Learned about Faith Formation in the Midst of a Pandemic
QuelleIn: Religious Education, 116 (2021) 1, S.53-64 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-4087
DOI10.1080/00344087.2021.1871999
SchlagwörterReligious Factors; COVID-19; Pandemics; Clergy; Religious Education; Teaching Methods; Deception; Presidents; Police; Death; African Americans; News Reporting; Trust (Psychology); Peace; Scientific Research; Political Campaigns; Health Behavior; Christianity
AbstractThe way faith is formed depends upon the zeitgeist, the spirit of the age. Faith formation cannot happen in a vacuum. It is shaped and informed by all that is happening. In our time, the COVID-19 pandemic is happening. In this essay I reflect on faith formation amid the zeitgeist of the Coronavirus, considering ways that the pandemic requires religious educators to seek new methods and practices for educational ministry that forms people in faith. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Religious Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: