Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, Erin; Lensmire, Timothy
TitelMammies, Brute Negroes, and White Femininity in Teacher Education
QuelleIn: Curriculum Inquiry, 50 (2020) 5, S.400-418 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Lensmire, Timothy)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0362-6784
DOI10.1080/03626784.2020.1860643
SchlagwörterWhites; Femininity; Racial Bias; Ethnic Stereotypes; African Americans; Preservice Teacher Education; Preservice Teachers; Vignettes; Fiction; Novels; White Teachers; Self Concept
AbstractIn this article, we examine two stories about white femininity. The first, written by Danielle, was an assignment in a pre-service teacher education course. The second story is of the fictional Lily--the main character of an internationally best-selling novel. In our analyses, we pay special attention to how enduring racist images and caricatures of black people function in the complex social construction of white femininity. We conclude that teacher education efforts in the United States are undermined by the workings and power of enduring racist stereotypes in the thinking, feeling, and action of white teachers. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Curriculum Inquiry" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: