Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNicolazzo, Z.; Jaekel, Katy; Tillapaugh, Daniel; Pérez, David, II
TitelTemporalities of [No] Harm: Navigating Trauma through Research with Minoritized Populations in Higher Education
QuelleIn: International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE), 34 (2021) 1, S.19-36 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0951-8398
DOI10.1080/09518398.2020.1720851
SchlagwörterUndergraduate Students; Minority Group Students; Trauma; Autobiographies; Ethnography; Reflection; Journal Writing; Educational Research; Educational Researchers; Emotional Response
AbstractIn this paper, four scholars with minoritized identities explore the impact of harm and/or trauma when engaging in research alongside minoritized student populations. Using collaborative autoethnography, the researchers engaged in a process of individual journaling and collaborative dialogue to understand the ways in which they prepared for, navigated, and processed aspects of harm and/or trauma through their research. In particular, affect theory was used as a theoretical framework for this study. Four main subcategories of the temporalities of harm emerged: (a) harm as temporal; (b) harm as affective; (c) harm as embodied; and (d) harm as shared. Implications for pedagogy, practice, and research are shared based upon the study's findings. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: