Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDonaldson, Jeanne M.; Lozy, Erica D.; Galjour, Mallorie
TitelEffects of Systematically Removing Components of the Good Behavior Game in Preschool Classrooms
QuelleIn: Journal of Behavioral Education, 30 (2021) 1, S.22-36 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Donaldson, Jeanne M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-0819
DOI10.1007/s10864-019-09351-8
SchlagwörterStudent Behavior; Behavior Modification; Educational Games; Preschool Children; Behavior Problems; Classroom Techniques; Program Effectiveness
AbstractDisruptive classroom behavior produces a host of problems for students and teachers. The Good Behavior Game (GBG) is an effective procedure to reduce disruptive behavior. In this study, experimenters conducted the GBG in two preschool classes and demonstrated its effectiveness using a reversal design. Subsequently, experimenters systematically removed components of the GBG in a multiple baseline across classes design. Several features of the GBG were successfully removed without a return of disruptive behavior. Vocal feedback could not be removed in either class without disruptive behavior increasing. These data demonstrate one potential way to reduce teacher effort while maintaining the effects of the GBG. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Behavioral Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: