Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeung, Jac K. L.; Chu, Samuel K. W.
TitelInspiring Makers in First-Year Engineering under Emergency Remote Teaching
QuelleIn: Advances in Engineering Education, 8 (2020) 4, (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1941-1766
SchlagwörterCollege Freshmen; Engineering Education; Emergency Programs; Distance Education; Student Projects; Experiential Learning; Active Learning; Online Courses; Educational Change; Videoconferencing
AbstractThe First-Year Cornerstone Engineering Design Project Course (ENGG1100) aims to maintain practicality and excitement of experiential learning by enabling students to create an authentic artifact, despite the unexpected shift to emergency remote teaching due to COVID-19. The main challenge is to teach a course that usually takes place in a makerspace and to redesign it to enable students to be a "maker" at home. The course was well-received based on student feedback. This experience is an important step to understand the possibilities and limitations of teaching project courses entirely online. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Society for Engineering Education. 1818 N Street NW, Washington, DC 20036. Tel: 412-624-6815; Fax: 412-624-1108; Web site: http://advances.asee.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Advances in Engineering Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: