Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlpizar, David; French, Brian F.; Vo, Thao T.
TitelEquivalence Testing of a Youth Risk and Needs Assessment
QuelleIn: Journal of Psychoeducational Assessment, 38 (2020) 8, S.1046-1051 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (French, Brian F.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0734-2829
DOI10.1177/0734282920930892
SchlagwörterRisk Assessment; Needs Assessment; Truancy; African American Students; Hispanic American Students; White Students; Factor Structure; High School Students; Washington; Georgia
AbstractTruancy can have a detrimental impact on student outcomes. Risk assessments are used to identify behavioral and emotional problems associated with school truancy. Although imperative for informing decisions about student's welfare, risk assessments generally lack substantial validity evidence. Specifically, supporting score interpretation across cultural groups through measurement invariance (MI) is needed for such assessments. This study examined MI, specifically factor invariance (FI), of the Washington Assessment of the Risks and Needs of Students (WARNS) across African American, Latinx, and Caucasian students using confirmatory factor analysis with traditional FI criteria and the equivalence testing (ET) procedure. Results from traditional criteria suggested that the factor structure is similar across groups. The ET procedure demonstrated minor model misspecifications. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Psychoeducational Assessment" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: