Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMueller, Ashley
TitelMentoring in Action Model--Exploring the Mentoring Process in Nebraska Extension
QuelleIn: Journal of Extension, 58 (2020) 5, (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-5315
SchlagwörterExtension Education; Mentors; Extension Agents; Staff Orientation; Models; Nebraska
AbstractOne method used by Extension organizations to orient new professionals is mentoring, yet gaps exist in the research on mentoring within Extension. Through focus group interviews and a materials review, I explored the mentoring process in Nebraska Extension. Using a semistructured interview approach, I asked Extension educators about their mentoring experiences, and I reviewed an organizational mentoring packet. From my findings, I constructed the mentoring in action model, which explains mentorship in Nebraska Extension. The model shows that mentoring is built on two mentoring structures and two primary characteristics of effective mentoring relationships. The study findings can inform mentoring strategies Extension may use to orient new employees to their roles and responsibilities. (As Provided).
AnmerkungenExtension Journal, Inc. e-mail: joe-ed@joe.org; Web site: http://www.joe.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Extension" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: